17-07-2023

En kæmpe succes: Sortimo uge - for en mere Blå Planet

Blue Week, der blev afholdt fra 6. til 13. juni 2023, var et initiativ arrangeret i samarbejde med Green Balanced. Ugens mål var at minimere miljøpåvirkningen af forsendelsen af varer, og vise vejen mod større bæredygtighed og miljøbevidsthed. Sortimo har i sit seneste partnerskab, opvejet de 10 tons CO2-udledning, der genereres af forsendelsen af varer via genplantning og skovtilpasning, gennem Green Balanced.

Green Balanced er et helt nyt projekt, lanceret af Mobil Automobile Club i Tyskland e.V., i samarbejde med BayWa AG, som er forpligtet til bæredygtig CO2-kompensation. Green Balanced vil gøre mere for at fremme klimaneutralitet. Det er derfor, at det at plante træer og genplante skov i Europa, og derved trække CO2 ud af atmosfæren, giver pote på lang sigt og opvejer det på bæredygtig vis. Green Balanced-projektet gør det muligt for virksomheder som Sortimo, at kompensere for deres CO2-udledning og samtidig fremme en aktiv beskyttelse af miljøet.
"Vores samarbejde med Green Balanced, har gjort os i stand til at styrke vores ansvar for miljøbevarelse, og yde et specifikt bidrag til at reducere vores CO2-aftryk. At kompensere for de 10 tons CO2-udledning, der produceres under Blue Week, er et vigtigt skridt mod bæredygtighed. "Det illustrerer også Sortimos engagement i at beskytte miljøet,” understreger Thomas Unger, Head of Global Marketing and Sales hos Sortimo.
Sortimo er stolt af at have en positiv indvirkning på miljøet og er også opsat på at udvikle og implementere bæredygtige løsninger i fremtiden.

Billedmaterialet er tilgængeligt via dette link:
Foto 1: Sortimo x Green Balanced viser vej sammen

Om Sortimo International GmbH
Sortimo International GmbH er verdens førende producent af reol systemer til varevogne og tilbyder digitale tjenester og strategisk rådgivning om mobilitetsløsninger med deres produkter, så der kan skabes et højeffektivt og professionelt mobilt arbejdsmiljø. Sortimo fører en ressourcebesparende virksomhedspolitik på alle områder med sit mål om "klimareutral produktion inden 2025" for at leve op til sit ansvar over for sine kunder, samfundet og miljøet. Virksomheden har hovedsæde og kun produktionssted i Zusmarshausen, Bayern, og beskæftiger 1.300 medarbejdere. Sortimo er en international virksomhed med tilstedeværelse i over 35 lande ud over sine ni filialer og 23 Sortimo-stationer i Tyskland.