16-11-2023

Sortimo præsenterer SR5 reduceret til max: Det letteste professionelle bilindretning på markedet

For at holde trit med den stadigt stigende kundeefterspørgsel efter økonomiske og bæredygtige produkter og serviceser hele Sortimo produktporteføljen konstant genstand for optimeringsprocesser. Med SR5 reduceret til maxtilbyder Zusmarshausen et fremtidsorienteret produkt, der sætter kryds i alle kasser for kunderne. SR5 reduceret til max er baseret på en patenteret hybridkonstruktion, der kan sammenlignes med det vellykkede koncept med "skræddersyede emner" i bilindustrien. Denne udvikling kombinerer en letvægts aluminiumskonstruktion med overfladebehandlede stålkomponenter. Stålkomponenter anvendes kun på steder, der er udsat for høj belastning, såsom sidedele eller hylder.

Vægtbesparelse sikrer afgørende konkurrencemæssige fordele
Skiftet til et 100 % genanvendeligt, ultralet, men robust aluminium, som også anvendes i fly- og rumfart, gør det muligt for Sortimo at opnå en betydelig vægtreduktion på op til 25 % afhængigt af den individuelle konfiguration uden at forringe den dokumenterede kollisionssikkerhed ved bilindretningen. Det betyder, at Sortimo kunder ikke kun får et lettere produkt, men også kan drage fordel af en prisneutral konvertering. Således er bilindretningen fra SR5 ikke blot mere effektiv, den er også økonomisk attraktiv. Derudover bevarer den også alle de velkendte fordele ved SR5-generationen, og en komplet implementering i Sortimo økosystemet er garanteret.
På grund af den reducerede vægt egner SR5 reduceret til max sig til både elektrificerede og regelmæssige transportkøretøjer og scorer dobbelt point: Den øgede nyttelast er en stor fordel for alle kunder, der konfronteres med den øgede vægt af deres elkøretøjer. Samtidig reducerer kunder med ICES deres brændstofforbrug, hvilket reducerer deres CO2-udledning og forbedrer deres aftryk.

Om Sortimo International GmbH
Sortimo International GmbH er verdens førende producent af reol systemer til varevogne og tilbyder digitale tjenester og strategisk rådgivning om mobilitetsløsninger med deres produkter, så der kan skabes et højeffektivt og professionelt mobilt arbejdsmiljø. Sortimo fører en ressourcebesparende virksomhedspolitik på alle områder med sit mål om "klimareutral produktion inden 2025" for at leve op til sit ansvar over for sine kunder, samfundet og miljøet. Virksomheden har hovedsæde og kun produktionssted i Zusmarshausen, Bayern, og beskæftiger 1.300 medarbejdere. Sortimo er en international virksomhed med tilstedeværelse i over 35 lande ud over sine ni filialer og 23 Sortimo-stationer i Tyskland.