04-10-2019

Sortimo hæver barren for let, billig og miljøvenlig erhvervstransport

Voksende logistik- og parkeringsudfordringer, partikelforurening og brændstofudgifter. Det kalder på nye løsninger, hvis byområdernes erhvervspendlere fortsat skal kunne fragte mandskab og materiel mellem opgaverne. Derfor står Sortimo nu klar med ladcyklen ProCargo CT1, der kombinerer et lille erhvervskøretøjs lastmuligheder med en cykels fleksibilitet, miljøhensyn og lave omkostninger.

Der pendles flittigt, når både offentligt ansatte og private erhvervsdrivende skal udføre dagens opgaver. I de større byer strammes grebet bl.a. om parkeringsmulighederne, hvilket har fået brancheforeningen Håndværkerforeningen til at foreslå særlige håndværkerpladser. Ifølge en undersøgelse fra 2017 udført af Håndværksrådet i samarbejde med Håndværkerforeningen i København har mere end hver tredje af de adspurgte virksomheder for det meste, ofte eller nogle gange fravalgt opgaver i København på grund af dårlige parkeringsforhold.

Modsvarer morgendagens behov

Hos Sortimo oplever man en voksende efterspørgsel på løsninger, som kan lette arbejdsdagen bag rattet. Derfor står virksomheden, der er Europas førende leverandør af varebilindretning, nu klar med en løsning. Ladcyklen ProCargo CT1 forener en cykels manøvredygtighed og fleksibilitet med de lastmuligheder, der ofte er forbundet med et lille erhvervskøretøj.

- Den urbane luftforurening stiger støt i takt med den tættere trafik. Derudover medfører trængslen på vejene køer, ligesom et forbud mod dieselkøretøjer gradvist trænger sig mere på. Der er derfor ingen tvivl: Byområdernes trafikale udfordringer kræver nytænkning, hvad angår alternative transportmidler. Derfor har vi udviklet ProCargo CT1, der hjælper dig med at få en lettere arbejdsdag, spare tid og udvise miljøhensyn, når du skal transportere alt fra værktøj til pakker og varer.

- Som på en almindelig cykel kan du ubesværet suse gennem smalle passager og trafikdæmpede zoner. Når bilerne holder i kø, kører du bare udenom, ligesom du nemt kan parkere uden at søge efter en parkeringsplads. Det sparer dig for forsinkelser såvel som flossede nerver. Udover bevægelsesfriheden er der også point at hente på miljøkontoen. Takket være kombinationen af pedalkraft og elektromotor er cyklen nemlig emissionsfri og udleder derfor ingen skadelige partikler.

Det forklarer Sortimos adm. direktør Michael Pettersson om ProCargo CT1, der er målrettet alt fra postbude til driftssvarlige samt ansatte ved sygehuse, universiteter o.lign. organisationer.

- Den nye ladcykel gør det nemt at varetage driften af relativt store facilitetsområder med flere bygninger. F.eks. kan du bruge den som et supplement til din servicebil, som du kan parkere nær det område, du skal servicere, hvorefter du laster cyklen med det nødvendige grej og træder i pedalerne.

Sådan lyder det fra Michael Pettersson, som understreger, at ProCargo CT1 også har en positiv effekt på firmaets driftsomkostninger. Med en ladcykel hører udgifter til brændstof, skatter og afgifter nemlig fortiden til, ligesom både forsikringsudgifterne samt reparations- og vedligeholdelsesomkostningerne også er langt lavere end ved et klassisk motorkøretøj.

Kan tilpasses dine behov

Lange arbejdsdage med vekslende ærinder stiller krav, når du er på farten. Takket være de forskellige påbygningsløsninger opnår du en organiseret, vejrbestandig og stabil transport. Lastcyklen med elmotor, som fås i to længder, giver dig desuden en lang række lastmuligheder. Samtidig sørger det praktiske tilbehør for komfort og sikkerhed, pointerer Michael Pettersson:

- Med ProCargo CT1 får du en holdbar og brugervenlig køreoplevelse på 3 hjul. Udover omfattende tyverisikring og et letlæseligt display er ladcyklen udstyret med hydrauliske skivebremser med blokeringsfunktion og et moderne remtræk. Samtidig er mulighederne uendelige, hvis du vil præge den individuelt med alt lige fra indstilling af sæde til påsatte reklamer.