23-05-2019

Sortimo giver klarsyn hos mobile optikerkunder

Synoptik stiller skarpt på optimering og effektivisering af kundeservicen. Derfor har optikerkæden investeret i en mobil Synoptik-forretning på fire hjul, der skal gøre det lettere at foretage synsprøver ude hos erhvervskunderne. Den mobile brilleforretning er specialdesignet med en varebilindretning fra Sortimo og indeholder alt det, som optikere bruger i det daglige arbejde, lige fra brillestel til synstavler.

Praktiske varebiler, der specialdesignes til at kunne understøtte fagspecifikke arbejdsopgaver, vinder stadig større indpas blandt erhvervsdrivende. Senest har Synoptik investeret i en professionel varebilindretning, der understøtter optikerkædens forretning, hvad angår support og service af erhvervskunderne. Og det er der en ganske særlig grund til, fortæller Salgschef Lasse Hoffmann:

- Vi har en løbende ambition om at optimere processerne omkring kundekontakten, så vi altid kan tilbyde den bedst mulige assistance.

Ikke kun et syn for øjet

I samarbejde med Sortimo, der er Europas førende leverandør af indretning til varebiler, har Synoptik fået indrettet en mobil brilleforretning med løsninger, så den passer til de ønsker og behov, som en moderne optiker har, og som lever op til de høje kliniske standarder for optometri.

- Vi har fået indrettet varebilen med reolsystemer, der sikrer en stabil og sikker opbevaring af udstyr, og som samtidig giver kunderne en klinisk og professionel oplevelse, når de træder ind i vognen. Derudover omfatter indretningen belysning, skærme og brillehylder, så vi kan fremvise de nyeste kollektioner og brilleløsninger, når vi er ude hos erhvervskunderne, konstaterer Lasse Hoffmann.

En af de mere kreative løsninger består i en specialdesignet tyverisikring, som er installeret for at undgå tyveri af værdifulde apparater og brilleudstyr. Men der er også fundet en løsning til strømforsyningen, ligesom Sortimo udvendigt har beklædt varebilen med en folieindpakning, som gør bilen let genkendelig med Synoptiks logo.

Større fleksibilitet til erhvervskunderne

Hos den mobile Synoptik-forretning er to arbejdsdage aldrig ens. Derfor er man ikke gået på kompromis med bilens avancerede indretning, der sikrer den samme høje standard og kvalitet, som man finder hos optikerkædens stationære butikker. Det betyder, at de autoriserede optikere kan foretage synsundersøgelser, prøver og almindelig øjensundhed direkte i bilen, når de rykker ud til kunder og arrangementer.

- Hele processen med vores skræddersyede løsning har givet os en enormt stor frihed og fleksibilitet. Vi har flere større erhvervskunder, der stiller strenge krav til synshelbredet, og som ofte skal have foretaget synsprøver. Det kan derfor hurtigt koste både tid og lønkroner i optikerbesøg. Med varebilen kan vi hurtigt og nemt foretage synsprøver og undersøgelser fx i en frokostpause, uden at de ansatte behøver forlade grunden. Så det er en fleksibel løsning, der giver god mening for både ansatte og arbejdsgiver, fortsætter Lasse Hoffmann.

- Vi ved, at løsningen appellerer til mange af vores erhvervskunder, der i højere grad efterspørger convenience-løsninger for at få arbejdsdagen til at hænge sammen. Vores mobile Synoptik-forretning bliver derfor mødt med stor begejstring ude på erhvervskundernes adresser, afslutter Lasse Hoffmann.

Mikael Bondo Meyer

mmeyer@sortimo.dk