Fill out my online form.

Tips og tricks til professionelle advarselsskilte

Sådan understøtter mySortimo graphics din markedsføring.

Reklamearbejde – også på køretøjer: Hvis du er på farten hver dag med din varevogn, bør du helt sikkert overveje emnet advarselsskilte til bilen. På denne måde kan du forvandle dit køretøj til en “søjle for mobil annoncering” og promovere din virksomhed, tjenester eller produkter overalt. I øvrigt er opsigtsvækkende bilindpakning slet ikke dyre – og det er meget nemt at designe dig selv. Få mere at vide om mulighederne for individuel indpakning af køretøjer samt tips og tricks, og hvordan online-konfiguratoren mySortimo graphics understøtter dig.

Fremover vil du gerne bruge den eksisterende udvendige overflade på din varevogn som ekstra (permanent og omkostningseffektivt!) reklameplads for din markedsføring og for at henlede din opmærksomhed på din. Men før du begynder at tænke på det grafiske design, er her et par tips og tricks, der er umagen værd – så du kan få mere succes med din markedsføring og virkelig tage af sted!

Din vej til succes: Indpakning af køretøj – indledende overvejelser

Hvad er dit mål? Hvilket budskab ønsker du at formidle

Tænk på forhånd på, hvilket budskab du ønsker at formidle til dine kunder “derude” på gaden via dit køretøj. Hvilket specifikt mål forfølger du? Er det måske for at øge din virksomheds/virksomheds profil? Eller vil du gøre opmærksom på en tjeneste, du tilbyder – eller annoncere med et særligt produkt? Hvis du har et klart mål i tankerne, vil annonceringsmeddelelsen og layoutet være meget nemmere at designe.

Hvilke oplysninger/oplysninger skal der være på køretøjet?

I næste trin skal du tænke over, hvilke oplysninger (f.eks. kontaktoplysninger) og kan (f.eks. virksomhedens budskab, slogan) du skal have på køretøjet. Husk: Hvem kan lide at læse lange forklaringer på, hvorfor din virksomhed er den bedste, f.eks.? Især fordi opmærksomheden i vejtrafikken alligevel er ret kort! Nogle gange er det kun et par sekunder! Ved første øjekast virker dette måske ikke så meget, som om du hurtigt skal få opmærksomhed for din virksomhed. Ikke desto mindre: Intet er umuligt!

Derfor vores råd: Mindre er mere!

Indpakning af køretøj: Korrekt placering af logo og firmanavn!

Was ist Ihr Ziel? Welche Botschaft möchten Sie vermitteln?

Det vigtigste kendetegn ved en virksomhed er logoet (i kombination) med virksomhedens navn. Gør derfor dette til den primære meddelelse for indpakningen af køretøjet.

Logoet skal anbringes så tydeligt på køretøjet, at det straks fanger observatørens øje. Selv hvis annoncemeddelelsen går tabt, kan potentielle kunder stadig huske det karakteristiske logo og finde dig online via dit websted.

Undtagelser beviser reglen, når det drejer sig om størrelsen af logoet, men det kan generelt siges, at jo større logoet er, jo større er reklamen! På denne måde kan du tilbyde forbipasserende muligheden for at genkende og huske dit logo selv fra flere meters afstand.

Et positivt eksempel:

Logoet samt industrien – og også kontaktoplysninger er klart synlige. Alt er gjort rigtigt!

Et negativt eksempel:

Logoet, branchen og kontaktoplysningerne er meget små og svære at læse. Meget spildt plads i betragtning af den plads, der er til rådighed på køretøjet.

Websted, visitkort, flyer: Værdien for cross-media-genkendelse gør tricket!

Ønsker du, at din reklame skal “holde” i tankerne i din målgruppe og blive husket senere? Så tilbyder du også potentielle kunder muligheden for at finde præcis dig blandt de mange “andre tilbud” (derude)! Nøgleordet er: Ensartet tilstedeværelse af mærket.

Sørg også for, at indpakningen til køretøjet er fremstillet i samme virksomhedsdesign og ikke ser grundlæggende anderledes ud end f.eks. dit websted, visitkort eller informationsbrochurer, kataloger og løbesedler. Dette omfatter f.eks. den samme skrifttype, som du bør bruge konsekvent på tværs af alle marketingmaterialer. Eller: Det samme visuelle sprog samt et ensartet farvekoncept i din marketingportefølje.

Klart design og sammenhængende overordnet billede: Fang straks øjet! H2

Opret et sammenhængende overordnet billede med indpakningen til køretøjet! Fremviseren bør hurtigt kunne gribe fat i indholdet. Når du vælger farver, er det derfor vigtigt at sikre en høj kontrast mellem filmens farve og baggrunden. Undgå f.eks. mørke farver på glaserede områder som f.eks. side- eller bagruder.

Når du vælger skrifttyper, er klassiske skrifttyper det bedste valg. Undgå eksotiske eller stærkt kurvede skrifttyper. Disse er ofte vanskelige for seeren at læse og derfor ikke videregive oplysninger som ønsket. Når du designer dit køretøj, bør du ideelt begrænse dig til en eller to forskellige skrifttyper og et par farver baseret på dit firmadesign. Dette sikrer et sammenhængende og professionelt overordnet billede.

Et positivt eksempel:

God farvekontrast for oplysninger om det hvide køretøj. Alt, hvad der er vigtigt, bliver hurtigt forstået af observatøren. Den tilgængelige plads på køretøjet anvendes foran, bagpå og i siderne, og den er også klart synlig.

Et negativt eksempel:

Kontaktoplysninger er vanskelige at afkode. Hvordan skal de kunne genkendes – i endnu højere grad i vejtrafikken med dens mange distraktioner?

Billeder i bilen: Blikfang og tilhænger af reklamebudskabet

For at tiltrække opmærksomhed – og som rigtige blikfang på dit køretøj – er billeder og fotos naturligvis også egnede. Men når du vælger det rigtige motiv, skal du ikke undervurdere deres potentielle virkning! Billeder og fotos understreger kun dit budskab, hvis de er tydeligt genkendelige på den ene side (sørg for, at de har en høj opløsning, ellers vil billeder fremstå pixelerede eller slørede, når de forstørres), og på den anden side ikke repræsenterer en “pause” i din virksomhed eller i din reklamemeddelelse. Det er trods alt ikke formålsløst, hvis seerne ikke straks genkender, hvilken tjeneste eller hvilket produkt du rent faktisk tilbyder.

Et positivt eksempel:

Billederne er tydeligt synlige i vinduerne. Træuld, som er et symbol på tømrervirksomhed i dørområdet, er diskret – men klart synligt – ved siden af kontaktoplysningerne.

Et negativt eksempel:

Her er “træuld” placeret bag kontaktdetaljerne – det ser ud til at være hakkende og ikke umiddelbart genkendeligt.

Optimal placering af køretøjets indpakninger: “Hvor” betyder også noget!

Ved placering af vigtige virksomhedsoplysninger er det vigtigt at huske på, at de slet ikke kan ses eller kun ruditimentært i bunden af køretøjet.

Desuden bør vigtige data og logoer ikke placeres i køretøjets smudsområde. Det anbefales derfor at placere væsentlige elementer som f.eks. logoet og/eller virksomhedsnavnet i køretøjets øverste område.

Et positivt eksempel:

Alle vigtige oplysninger kan hurtigt gribes – og placeres i en klart synlig position – hvilket er en fornøjelse for potentielle kunder.

Et negativt eksempel:

Det meget synlige område med maksimal opfattelse blev ikke anvendt. I stedet: Oplysningerne er placeret i “smudsområdet”. Målet var helt klart gået tabt – tilbage til start!

Disse har været nogle tips til dig i korte træk…


mySortimo graphics: Konfigurere dit køretøj online

Med online-konfiguratoren kan du vælge mellem forskellige professionelle og køretøjsspecifikke skabeloner, som du kan tilpasse, så de passer til din virksomhed. Eller du kan ganske enkelt designe helt frit. I øvrigt har du overhovedet ikke brug for grafisk designerfaring, selvom generelle Office-færdigheder helt sikkert er nyttige. Med blot nogle få klik kan du visualisere din indpakning af køretøjet her.

En anden fordel: Prisen på indpakningen vises i realtid, så du kan se den økonomiske effekt af hver ændring. Hvis du ikke er helt tilfreds, skal du gemme konfigurationen og kontakte kundeservice via køretøjets administration. Viden er ret nyttig Med blot et par klik kan du visualisere dine køretøjsmærkater her.

5 Gode grunde til mySortimo graphics online konfigurator:

  • online-konfiguratoren er tilgængelig 24/7. Design er muligt til enhver tid
  • enkelt design takket være designskabeloner og specifikation af de optimale designområder for forskellige modeller/producenter
  • tidsbesparende pga. konfiguration med direkte bestillingsfunktion. Ingen tidskrævende koordinering med tjenesteudbydere nødvendig
  • fuld omkostningsoversigt til enhver tid: prisgennemsigtighed gennem dynamisk prisberegning
  • alt fra én kilde: kun én aftale er nødvendig for indpakningen af køretøjet

Skriv en kommentar

Udfyld det obligatoriske felt.
Udfyld det obligatoriske felt.
Udfyld det obligatoriske felt.

* markerede felter er obligatoriske

Udfyld det obligatoriske felt.

0 kommentarer

  • Der er endnu ingen kommentarer, vær den første til at skrive en!
    Vi glæder os til at læse din feedback til dette indlæg.