SR5 imponerer i den nye Renault Kangoo Rapid

Ved LCV-showet gav offentliggørelsen af den nye Renault Kangoo Rapid, en følelsen af en ny sensation. Sensationen skyldtes ikke kun SR5’s attraktive design og avancerede teknologier, og du kan læse mere om SR5’s rolle i denne artikel.

Da Renault afslørede den nye Kangoo Rapid, på pressekonferencen til dette års præsensation af nye lette erhvervskøretøjer, fik publikum sig noget af en overraskelse. Kangoo Rapid er ikke kun en del af den nye e-flåde, som den franske producent har lanceret, men også en del af den såkaldte ”Open Sesame by Renault”.

Så fra nu af er den nye Kangoo en ”Open Sesame”, fordi modellen lanceres med den bredeste skydedørsåbning, i klassen af varevogne. Denne løsning er blevet mulig, på grund af at der ikke længere behøves en B-søjle. Den innovative skydedørsåbning er dobbelt så bred som før (1,45meter) og gør lastningen af materialer fra siden, lettere end nogensinde før.

Men det var ikke alt: Når salgsdirektøren Jean-Louis Wiedemann åbner døren på Kangoo Rapid på LCV showet, skjules også en ny innovation inde bag ved: En roterende SR5 hylde, udviklet af Sortimo!

Bilindretningen³ – Innovationen i varevognen

Designet der er installeret i showbilen, er det hidtil mest unikke på markedet og viser helt nye muligheder, indenfor effektiv udnyttelse af bagagerummet og en ergonomisk adgang. Dette er kun muligt fordi der ikke skal placeres en B-søjle i Kangoo Rapids.

Udover den velkendte, almindelige konfiguration af et erhvervskøretøj, hvor hylderne er placeret på førersiden og en på passagersiden af køretøjet, er Kangoo Rapid bygget til at omfatte en tredje hylde – roterende SR5 hylde. Hylden monteres direkte på skille gitteret bag førerkabinen.

Udfordringen i designet af det roterende stativ, var at udvikle en simpel rotationsmekanisme, der ville garantere en sikker fastgørelse af stativet, under kørslen. Her var vi i Sortimo i stand til at drage fordel af vores mange års erfaring fra crash tests, som vi har udført.

Stativet fastgøres sikkert, via fire sikkerhedslåse – en i hvert hjørne, via en håndtagslås på køretøjets gulv og via en sikkerhedsstrop i det øverste reolområde. Først når alle 4 låse frigøres, kan stativet let drejes, med kun én hånd.

Hvis nødvendigt, kan passagersædet foldes ned og i nogle få enkle trin, frigøres det roterende stativ fra dets forankring. Ved hjælp af drejemekanismen i skillevægsgitteret, svinges det simpelthen ud og drejes til den position, hvor det er muligt at få adgang til det, udefra.

Når arbejdet er udført, drejes det roterende stativ tilbage til den oprindelige position, inden det fortsætter rejsen og låses på plads. De fire sikkerhedslåse sikrer, at stativet forbliver fastspændt under kørslen.

Se live præsentationen af den roterende SR5 hylde fra LCV-showet her:

Selvfølgelig kan det roterende SR5 stativ også udstyres individuelt med BOXXe, skuffer eller hylder, alt efter hvad kunden ønsker.

Merværdi for handlen

Med adgangen til det store område via sidedøren, åbner der helt nye muligheder for håndværkere og serviceteknikere, der generelt har tendens til at bruge en kompakt varevogn. De må erkende at de må ty til en større vogn, på grund af manglende plads.

Derfor er Renault Kangoo Rapid, inklusiv SR5 stativet, velegnet til alle brancher, der skal transporterer meget materiale. Medarbejderne får nu konstant adgang til deres materialer i dagligdagen, såsom i VVS- eller elbranchen, men også vedligeholdelse- og anlægsbranchen.

Håndværkere og serviceteknikere drager fordel af den nye innovation, på flere måder:

  • Direkte adgang: Den direkte adgang udefra har især ergonomiske fordele for brugeren, da det takket være rotationsfunktionen ikke er nødvendigt, at klatre ind i køretøjet for at få adgang, til indholdet af stativet.
  • Sikker adgang: Især i byområder eller langs travle veje, sikrer en adgang via sidedøren, en mere sikker og afslappet arbejdsgang.
  • Let håndtering: Regulering af det roterende stativ, kræver kun få manøvre og så er det allerede på plads.
  • Maksimal udnyttelse af plads: I modsætning til det almindelige udstyr til varevogne, hvor der ”kun” er to reolblokke, til højre/venstre, tilbyder Renault Kangoo Rapid omkring 60% mere opbevaringsplads i lastområdet, takket være integrationen af en 1 meter bred roterende hylde. Dette betyder at den ledige plads kan udnyttes optimalt, selv i den meget kompakte vogn.Det er også her hvor fordelene ved SR5 tydeligt kommer i spil. På trods af placeringen af den tredje hylde i det bagerste område, er der stadig nok plads i lasteområdet, så selv en Euro-palle kan passe ind.
  • Sikkerhed for passagerer: Interiøret i den nye Renault Kangoo Rapid er designet til at give maksimal beskyttelse for passagererne, selv i tilfælde af sammenstød. Den massive skillevæg er designet til at give maksimal beskyttelse, også ved sammenstød.
  • Monetært pluspunkt: Takket være ”Open Sesame”- funktionen og den integrerede roterende hylde, tilbyder Kangoo Rapid en opbevaringsplads som på et stort køretøj, men prisen som en kompakt varevogn.

Sortimo løsninger til Renault Kangoo Rapid

Lanceringen af Renault Kangoo Rapid er planlagt til juni 2021. Vi melder ud i god tid, hvorvidt Kangoo Rapid også vil være tilgængelig med Sortimos roterende SR5 hylde. Den bedste måde at gøre dette på, er ved at du tilmelder dig vores nyhedsbrev direkte, så du ikke går glip af de vigtigste oplysninger og aktuelle tilbud fra Sortimo-verdenen:

Vi kan dog med sikkerhed sige at vi allerede har løsninger til gulv- og vægpaneler klar til lanceringen af Kangoo Rapid, samt forslag til indretninger, der passer til brancherne. Takket være vores gode samarbejde med Renault, har vi været i strand til at tage alle målingerne og udføre prøveinstallationer i god tid, så vi er godt forberedt på dine spørgsmål.

Vores salgssupport er altid klar til at hjælpe med dine forespørgsler eller kontakt din lokale repræsentant:

Skriv en kommentar

Udfyld det obligatoriske felt.
Udfyld det obligatoriske felt.
Udfyld det obligatoriske felt.

* markerede felter er obligatoriske

Udfyld det obligatoriske felt.

0 kommentarer

  • Der er endnu ingen kommentarer, vær den første til at skrive en!
    Vi glæder os til at læse din feedback til dette indlæg.